EVSILFVER

2011-09-19
17:39:31

Rena motsatsen till mästerkock är vad de kallar mig.
Inatt drömde jag bland annat att jag helt plötsligt fann mig själv som en av fem finalister i ett program som liknade Top Chef. Min första fråga i drömhuvudet var "HUR hamnade jag här!? Jag som inte kan laga mat!". Jag fick smått panik, jag och alla andra finalister (bl a Jonathan från min klass) stod vid varsitt litet kök och lyssnade på när Top Chef-killen förklarade hur vi skulle göra. Jag minns att vi stod utomhus, kanske på en strand, och att det var fint väder. Top Chef-killen förklarade att vi skulle få varsitt köttstycke (ko, gris, lamm, fisk osv), utlottade av slumpen, som vi sedan skulle tillaga. En av finalisterna drog nitlotten och var tvungen att tillaga utstuckna ögon. Mums.

Ett stort stycke kött kastades fram på min bänk och jag flög runt i panik med absolut noll koll på vad jag skulle göra med den. Lite peppar där, lite salt här. Och nu!?

Hej hopp så var matlagningstävlingen inte det väsentliga utan modellfotograferingen som pågick. En fotograf gick runt och fotade massa modeller, vilket inte mindre var mina fina tjejer (och Jens) som jag åkte med till Budapest. Grejen var bara att ALLA helt plötsligt hade fått väldiga muskler och magrutor som de visade upp. Det såg väldigt, väldigt konstigt ut i mitt huvud.

Vet att jag drömde om spindlar också, men den drömmen försöker jag förtränga. Usch, usch, usch.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: