EVSILFVER

2012-04-02
12:54:58

Blev ni lurade igår?
Så här, fast lite mindre röd (dock bara LITE mindre, både mitt hår och mina läppar var röda), såg jag ut i fredags. Hej och gå i lingonskogen (HEEHEE).
I fredags när vi hade vår helt fabulösa hejdå-middag och utgång. Fyra av mina älskadeälskade bästa vänner drar ut i världen idag, och de är redan saknade.

Vi hade en hejdå-fika sen på söndagen också och det var inte långt ifrån tårar hos mig, men jag lyckades behålla min stenhårda image (....) och drog dem tillbaka. Istället såg jag till att bjuda på ett gött 1 april-skämt! Laddade ned en app som heter Fake Dial (så jäkla bra om man vill slippa ut ur knipor), du bestämmer när och "vem" som ska ringa dig och det ser ut som ett helt vanligt samtal. Jag skrev in ett ex's namn och satte mig lugnt och ned vid bordet och smuttade på mitt kaffe. När det ringer låtsas jag bli helt hysterisk och visar telefonen för alla, som tappar hakan. Jag kastar mig ut ur fiket, ringer Lovisa bara för att ha någon att prata med, och går sedan in med skakande händer. Alla väntade spänt och med uppspärrade ögon, och jag förklarade att det var -- som hade gjort slut med sin flickvän och ville ha tillbaka mig, att han inte kunde leva utan mig och att han var på väg till Jönköping för att träffa mig. Det råder full kaos. Alla pratar i mun på varandra, Jens spiller ut sitt kaffe, Linnea ropar "MEN JAG SKA JU HEM OM TRE MINUTER!? JAG MÅSTE RINGA OCH SÄGA ATT MAMMA KOMMER SENARE!". Alla börjar planera hur vi ska lösa situationen medan jag sitter som det fakade nervvrak jag är och viftar med telefonen.

Åh, vilken underbar syn!

Det gjorde ont i mig när jag var tvungen att stanna upp alla kaos och säga "MEN HÖRRNI, innan alla gör något galet - april april :)))". Det blev helt tyst innan några lättare (men samtidigt besvikna) suckar hördes från gänget. Tre sekunders tystnat innan Linnea säger "jaha... fan vad dött det blev nu då...". Hahaha. Åh. Fan vad bäst ni är.
Fick i alla fall en muntlig applåd för mina skådespelartalanger. Jag trugar mig djupt, som Pumbaa skulle ha sagt.

Jag och två kompisar planerade först att lura i gänget att Marlboro skulle börja sälja rosa cigg för att stödja bröstcancerfonden. Jag undrar fortfarande hur många som skulle gått på det. För många, är jag rädd.


Kommentar:
#1: GABBY

Hahaha det var FAB!

2012-04-11 @ 21:09:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: