EVSILFVER

2013-02-10
12:57:53

I hate jokes about women's menstrual cycle. PERIOD.
Så är man ännu en gång på bussen hem till Jönköping. Nu fick jag i alla fall åka med Bus4you som jag beställt, när jag åkte till Uppsala fick de sätta in en extrabuss som var skit rent ut sagt. 6 timmar i ett hårt säte, knappt något benutrymme, inget internet och ingen möjlighet till att ladda varken dator eller mobil. Oj, nu när jag sitter och skriver det inser jag vilket otroligt jävla i-landsproblem det är. Herregud, hur fan kan jag sitta och klaga på det? Fast jag har ju faktiskt långa ben. Och en skör svanskota. Och en nästan helt urladdad mobil.
 
Jaja. Fem minuter innan avgång får jag ett mail av Bus4you där de skriver att jag blivit placerad på en extrabuss och därför har fått 155 kr tillgodo för att jag inte får åka med den "lyx" jag beställt. De formulerar sig så konstigt och ber om ursäkt så pass många gånger att jag tolkar det som att jag måste beställa en NY buss, och alltså inte kan åka med den som kommer om fem minuter. Tänkte att den var överbokad eller något. Får fullständig panik och blir hysterisk och arg. Flänger runt på stationen och försöker få tag på B4Y på telefon men lyckas inte. Försöker snacka med någon i informationsdisken men de före mig är så otroligt sega, trots att jag står och suckar dem det högsta jag kan i nacken, att jag tillslut ger upp när jag märker att det inte går framåt. Ringer B4Y igen och äntligen svarar det en herre som jag skäller ut efter noter.
- Hur fan kan ni skicka detta mail till mig 5 minuter innan avgång? Hur fan tänker ni? Vilken buss menar ni att jag ska ta?
Mannen blir helt ställd och säger skrajset "men.. ja, alltså, den bussen du ska ta avgår ju från samma hållplats som den ordinarie bussen skulle gjort...".
- VA? DEN GICK JU FÖR FEM MINUTER SEDAN. HAR JU FLÄNGT RUNT SOM EN IDIOT FÖR ATT NI FORMULERAR ER SÅ KONSTIGT!
- Oj, eh, ja, ojdå...
 
Klickar honom i ren ilska och springer allt vad jag har med mina stora väskor. Tänk er en riktigt, riktigt överviktig tjej som försöker sig på att springa för första gången på 5 år. Så såg jag ut.
Bussen står till min lättnad kvar när jag svettig som en gris kommer fram, och chauffören frågar surt varför jag inte var på plats vid avgång. Orkade inte ens be om ursäkt utan svarar bara att jag var det, men att jag fick ett mail som jag misstolkade. Kliver på och ser att alla fönsterplatser är upptagna, och inte en jävel flyttar på sin väska/jacka när jag nu för andra gången staplar förbi dem i jakt på någonstans att sitta. Tillslut frågar jag en trevlig tjej om jag kunde få besvära henne lite och det var ju inga problem. Slår mig ned och kan äntligen andas ut. Kör mig bara till Andreas nu, tack.
 
Tror jag är på väg in i the magic week med tanke på den otroligt onödiga irritation, ilska och stress jag lyckades utsätta mig själv och andra för. Förlåt, du rädde man på andra sidan luren. Förlåt käre busschaufför. Förlåt mig själv.
Taggar: arg, bus4you, helg, pms, resa, sur;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: