EVSILFVER

2013-02-15
22:51:24

Jag älskar dig, gamle vän
 
När jag ser den här bilden på min sovande vän får jag för mig att han ser väldigt gammal ut. Då inser jag att han faktiskt fyllde 8 år ganska så nyss, och strax därefter inser jag hur otroligt snabbt tiden går utan att man tänker på det. Så planteras en undran över hur mitt liv någonsin kommer kunna bli detsamma när Algot inte finns mer, för hur mycket jag än vill förneka det så vet jag att den dagen kommer. En dag när han faktiskt är borta.
Inte förrän tårarna spränger bakom ögonen och jag hostar till på grund av klumpen i halsen lyckas jag släppa på tanken och säga åt mig själv att det är lång tid kvar, och att jag inte ska slösa den på att fundera över vad jag ska göra när den är slut. Nu ligger han ju faktiskt här bredvid och snusar fint. Nu finns han. Nu finns vi.
Taggar: död, döden, foto, hund, irish, softcoated, söt, tankar, tanke, terrier, wheaten;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: